KIRJOITTAJIA ETSITÄÄN ANTOLOGIAAN

Kiiltomadon ilmoitustaulu on kirjallisuustapahtumien menopalsta. Ilmoitustaulu on avoin myös alan tiedotteille ja uutisille. Ilmoitustaulun käyttäjien tulee rekisteröityä.

KIRJOITTAJIA ETSITÄÄN ANTOLOGIAAN

ViestiKirjoittaja Sami Feiring » 23.09.2006 13:49

Olen jo pitempään koonnut antologiaa uudemmasta kotimaisesta aforistiikasta. Kirjan työnimenä on Tiheiden ajatusten kirja – uuden aforismin parhaat.

Työ on edennyt hyvin ja lukuisat aforistikot ovat antaneet suostumuksensa aforismiensa julkaisuun. Mukana on niin arvostettuja nimiä kuin tuntemattomia kirjoittajia, niin julkaistua aforistiikkaa kuin aiemmin julkaisematonta. Aineistoa on paljon koossa ja käsikirjoitus on jo suureksi osaksi valmis, mutta lisääkin kirjoittajia mahtuu vielä mukaan.

Aforismit julkaistaan kirjassa kirjoittajan mukaan ryhmiteltyinä. Kustakin kirjoittajasta tulee mukaan myös henkilöesittely sekä kirjoittajan lyhyt, aiheeseen liittyvä puheenvuoro. Kustantaja ei ole vielä tiedossa. Kirja suunniteltu julkaisuajankohta on kevät 2007.

Jos haluat tarjota aforismejasi antologiaan, lähetä ne minulle sähköisesti (mieluiten Word-dokumenttina) osoitteeseen sami.feiring('at')welho.com. Mikäli tämä ei ole sinulle mahdollista, pyydän sopimaan kanssani muusta toimitustavasta.

Aforismisi toivon saavani mahdollisimman pian, viimeistään kuitenkin 15. lokakuuta 2006. Minulle voi toimittaa aforismeja senkin jälkeen, mutta en pysty lupaamaan, että niitä otetaan harkittavaksi antologiaan.

Tämän kirjan toimittaminen on minun yksityinen hanke, mutta olen mukana myös Suomen aforismiyhdistyksessä. Yhdistyksemme kautta kysellään usein aforismeja eri tarkoituksiin tai pyydetään vinkkejä kirjoittajista. Joten kun saan tiedon aforismeistasi, voin informoida sinua jatkossa myös näistä mahdollisuuksista.

Jos tarvitset asiasta lisätietoja, vastailen mielelläni.

Kiitos!

Sami Feiring
Sami Feiring

ViestiKirjoittaja Tuomas » 26.09.2006 12:05

Kokeneen tietokoneen käyttäjän neuvo: pyydä ne tekstit rtf-muodossa niin säästyt paljolta kiroamiselta ja turhalta vaivalta. Rich Text Format on tekstinkäsittelyohjelmien tiedostoista kaikkein yhteensopivin, toisin kuin (hieman väärin (nipi nipo)) mainitsemasi doc-formaatti, joka ei ole kunnolla yhteensopiva edes aiempien versioidensa kanssa.

Tämä ei ole mitään Linux-nörtin Mikkisoftan vastaista propagandaa vaan huolellisen mieleen painamisen arvoinen fakta, sillä jotkin tekstinkäsittelyohjelmat eivät hallitse doc:in uudempia versioita ja joillakin on yhä käytössä tuttuja ja hyväksi havaittuja vanhempia tekstinkäsittelyohjelmia. Niinpä pyytämällä Word-asiakirjoja voit saada asiakirjoja, joita todennäköisesti käyttämäsi Word 2003 ei ymmärrä alkuunkaan ja joita et saa näkyviin edes teknisen kehityksen kelkasta pudonneen kaverisi Word 2000:lla.
Tuomas

ViestiKirjoittaja Sami Feiring » 28.09.2006 17:21

Kiitos vinkistä, jonka perustelut tosin tuntuvat aika lailla käytännön elämälle vierailta. Ongelmitta on aina sujunut liitteenä olleiden Word-asiakirjojen avaaminen ja työstäminen.

Kiitos myös kaikille aforismejaan jo lähettäneille, vastaan kaikille viimeistään marraskuun alkupuolella. Ja lisääkin voi siis vielä tarjota, ainakin 15.10. asti.
Sami Feiring

rtf-tiedosto

ViestiKirjoittaja korppi » 09.10.2006 14:51

Mitä jos ei ole Word-ohjelmaa?
Voiko lähettää rtf-muodossa aforismeja?
korppi

ViestiKirjoittaja Sami Feiring » 11.10.2006 17:20

Kunhan jossain muodossa lähetät. Jos en saa auki, ilmoittelen sulle.
Sami Feiring

Paluu Ilmoitustaulu